KEM staat voor Keulartz Exploitatie Maatschappij en werd in 1979 opgericht door de heer John Keulartz. Ooit begonnen als vertegenwoordiger van Brand Bier en oprichter van het eerste eigen Brand-depot, de Drankencentrale, in Venlo. Keulartz komt oorspronkelijk uit Zuid-Limburg, maar woont en werkt het overgrote deel van zijn leven in Venlo in het noorden van de provincie. In 1979, na het vertrek van zijn grote voorbeeld Guus Brand, heeft ook Keulartz afscheid genomen van zijn jeugdliefde Brand en is hij als eigen ondernemer, investeerder en horeca-conceptmaker gestart. Inrichting van horeca, ondersteuning van ondernemers en trotse eigenaar van het Venloosch Alt en Venloosch Wit behoren al decennialang tot zijn actieve takenpakket. Rob Pouwels, al jarenlang de rechterhand van John Keulartz, voert momenteel de directie van KEM Venlo.
Inrichting
KEM Venlo onderneemt in horeca-etablissementen door het gehele land. Een passie die maar niet in kracht schijnt af te nemen getuige de vele nieuwe spraakmakende en originele zaken die worden geopend in alle windstreken van ons land. Karakteristieke panden met dito inrichtingen.
Een groot deel van de sfeer en de ambiance wordt bepaald door de inrichting van café, restaurant, herberg of brasserie. Door het koesteren van ‘afgedankte’ historische attributen heeft KEM een verzameling horeca verfraaiende objecten in voorraad die steevast gebruikt wordt voor uitbreiding van bestaande of voor het creëren van nieuwe gelegenheden. Wie bewaart, die heeft wat! Zo kan KEM op originele wijze telkens weer nieuwe concepten invullen met eigen middelen.
Ondersteuning
KEM Venlo ondersteunt en adviseert vol passie nieuwe of reeds actieve ondernemers in de horeca. KEM Venlo draagt met veel plezier eigen horecazaken over aan professionele ondernemers die geloven in dé perfecte horecabeleving. KEM Venlo investeert dan ook graag in hartstochtelijke ondernemers.
Houden van mensen is een belangrijke reden om horecaondernemer te worden. Horeca is een people’s business met aandacht voor mensen en hun wensen als belangrijkste product. Dat weten ze bij KEM Venlo als geen ander. Bij KEM Venlo zijn ze zich bewust van het feit dat de ideale ondernemer eigenlijk niet bestaat. Sterke punten moeten worden uitgewerkt en minder sterke elementen in de bedrijfsvoering verdienen extra aandacht. Belangrijkst is echter dat de ondernemer zijn ziel in de horeca legt, want dat wil de klant zien, voelen en proeven. KEM Venlo trouwens ook, want met dagelijkse passie komt alles goed!
Waar in ons land de horeca ook is gevestigd, saillant detail is dat op veel plaatsen het Venloosch Alt en Venloosch Wit uit de tap stroomt. Zuiver van Limburgse bodem. Met hoogkwalitatieve Limburgse streekproducten verwen je immers iedere bon vivant van Nederland en dat weten ze bij KEM Venlo.